Kyseessä on BMW 6 -sarjan räyhäkkäin menopeli, varsin hulppeilla varusteilla. Autoon sisälle mennessä huomio kiinnittyy raamittomiin ikkunoihin, kokonahkapenkkeihin, sekä muutenkin varsin Bemarimaiseen ilmeeseen. Penkit on mukavia istua. Sekventiaalivaihteisto on sama 7-pykäläinen, mikä nähtiinkin jo M5:n kohdalla. Se mikä M5:een verrattuna ajettavuudessa pistää silmään, on mehukkaammat äänet. Penkki sekä ratti säätyvät sähkötoimisesti, ja säätövaraa on siten, miten kuljettaja vain keksii haluta. Sähkösäätöihin sisältyy myös muisti, joka autoa startatessa säätää penkin ja ratin toivottuihin säätöihin. Alustatuntuma on ajettaessa urheiluautomaisen kova, mutta auton luonne huomioiden se on asiana vain hyvä. Teholukemaksi luvataan 507hv, mikäli ratissa oleva Power-Button (-> M-nappi) on kytketty päälle. Perustilassa auto on tehoiltaan 400hv, samoin kuin M5. On syytä muistaa, että Power-Button kytkee samalla myös luistoneston pois. Tämä ratissa sijaitseva Power-Button tuli tutuksi jo M5:sen koajoraportista, enkä tälläkään kertaa katsonut tarpeelliseksi testata autoa täysillä tehoilla, sillä 400hv riittää saamaan vakuuttuneeksi auton ominaisuuksista. Tai jos ei riitä, ei siihen ole silloin tarvettakaan. Vanteilla on kokoa 21 -tuumaa.
Kokonaisuutena ajatellen M6 on hieno auto ajaa. Ikävänä haittapuolena tosin on se, että korttinsa tällä helposti menettää, mikäli on varomaton kaasujalan kanssa. Koeajon jälkeen voisin kiteyttää tuntoni siihen, että olen liekeissä!
6-sarjan historiasta vielä senverran, että virallisesti tämä E63 / E64 -korimalli on toinen malliversio, mitä on myyty 6-sarjan nimellä. Ensimmäinen malliversio oli E24 -korimalli vuosina 1976 - 1989. Nykyisin myytävä F12 / F13 on siis järjestyksessään kolmas malliversio, mitä 6-sarjan nimellä on myyty!
Tuomio
Hintaa tällä lystillä on 69 990e. On syytä muistaa, että halvemmalla myytävät E64 -koppaiset avot ovat myös enemmän ajettuja. Blogiartikkelia kirjoittaessa (13.4.2015) Nettiautossa halvemmat ovat järjestäen yli 100tkm ajettuja. Tietenkin Coupen (korimallin tunnus E63) voisi saada samoilla kilometreillä halvemmalla, mutta eihän se ole avoautoa haluavalle mikään vaihtoehto. Jotenka, rohkeasti vain kaupoille, rahalla siitä selviää :)..
Autoa myy: GTI Car Center / www.gticarcenter.fi