Vanhaan verrattuna uudistetun Citroen Jumperin erottaa, vaikka jotakin vanhaa ja tuttua on säilytetty. Se mikä on uudessa mallissa mukava tieto, on se, että tarjolla on myös manuaalivaihteisto! Konehuoneessa mylvii 2,2 litrainen ja140 hevosvoimanen dieselpata, mikä tuntuu bensalenkkarista edelleen mukavalle. Muut tehovaihtoehdot ovat 120 ja 180 hevosvoimaa.
Citroen Jumperin kanssa samaan perusrakenteeseen nojaa esimerkiksi Toyota Proace Max. Se on luonnollista, koska nykyään eri merkit suunnittelevat mallejaan vahvasti kimpassa. Aina ei ole haluttu keksiä pyörää uudelleen.
170 senttinen koeajokuski saa ajoasennon kohdilleen. Auto lähtee napista käyntiin, ja käsijarrukin on nykyään sähköinen. Taajamassa auto on mukavan hyvin balanssissa, eikä mistään voi valittaa. Myös moottoritiellä homma toimii järkevyyden rajoissa, jos pakettiautollaan haluaa reissuhomaa tehdä. Itse valitsisin pakettiautooni kahdesta tehokkaimmasta moottorista toisen.
Koeajolla ei ollut kyydissä kuormaa, mutta epäilemättä auto hoitaa homman lastattunakin hyvin. Nykyaikaisia pakettiautoja olen ajanut niin paljon lastinkin kanssa, että diagnoosi on valmis - Citroen Jumperin parasta antia on tavallinen arki.
Uusi Citroen Jumper on jo niin mukava, että se sopii hyvin arkeen vaikka retkipakuksi. Käyttäjänä voisi olla myös taajama-alueella jakelukuljetuksia tekevä firma. Citroen Jumper maksaa halvimmillaan 40 563 euroa.
Auton lainasi: Käyttöauto, Jyväskylä / www.kayttoauto.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti