Koeajoautoksi valikoitui Enyaq Coupe, tietysti nelivedolla ja Sportline varustepaketilla. Koska auto on nelivetoinen, ajoakku on tietysti isoin mahdollinen, mikä antaa virtaa ulos 77 kilowattitunnin edestä. WLTP mitattu toimintamatka on 539 kilometriä, mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että olosuhteiden ollessa kunnossa siihen päästään. Talvella pakkasherra ottaa tästä tietysti osansa.
Taajamassa faceliftattu Enyaq on miellyttävä ajaa, auto tuntuu kokoinaisuutena ajatellen olevan hyvin balanssissa. Esimerkiksi auton sisälle kuuluvat äänet on saatu hyvin hallintaan, ja alustatuntuma on arkikäyttöä ajatellen miellyttävää. Myös pidempää matkaa kokeilin ajaa, joten poikkesin autolla Koprilahdelle ja takaisin. Paluumatkalla kävin lenkin myös Riihivuoren maisemissa, missä pääsin todentamaan hiekkatietä. Alustatuntuma oli miellyttävä, myös Jyväskylän Lutakosta löytyvien mukulakivien osalta.
Autosta on tarjolla kaksi korimallia, joista koeajossa oli nyt Coupe. Omaan silmääni kyseinen korimalli miellyttää vahvasti silmää, ja on se, minkä valitsisin silloin, kun olen ostamassa Enyaqia tunteella. Perinteisemmän crossoverin ostaisin silloin, kun ostoperusteena on välttämätöntä käyttää järkeä.
Jos Skoda Enyaqille haluaa etsiä kilpailijaa, niin saman konsernin tuotteista vertailuun kannattaa laittaa Volkswagenilta ID.4 ja ID.5. Mainituista ID.5 vastaa nyt koeajossa ollutta Enyaq Coupea.Mitäpä tämä lysti sitten maksaa? Halvimmillaan uudistettu Enyaq Coupe lähtee omaksi 48 600 eurolla. Tähän hintaan ei sisälly autoveroa lainkaan, koska sähköautojen ostohintaan sellaista ei sisälly. Ja mitä tulee fiilikseen, niin saattoihan minulla koeajolla olla hieman fiilis, että wau! Esimerkiksi väri on vahvasti minun mieleeni, siitä ei päästä mihinkään.
Auton lainasi: Käyttöauto, Jyväskylä / www.kayttoauto.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti