On myönnettävä, että minun tapauksessa "minä vain nopeasti katson" saattaa tarkoittaa vähintään viiden tunnin koeajoa. Niin kävi tälläkkin kertaa! Ja se bussi mihin olin alunperin menossa, en siihen päätynyt koskaan menemäänkään.
Ja nyt huomaan kirjoittavani autosta blogitekstiä viikonloppuna - sekin jotakin, mitä ei alunperin pitänyt tapahtua, koska monta kertaa minulla on viikonloppuna jotakin muuta mielessä kuin autot. Nyt kuitenkin oli poikkeus, koska maanantaille on jo toinen koeajo sovittuna. Se joka leikkiin ryhtyy niin se leikin kestäköön, vai mitenkä se nyt meni.
Koejoon lähtenyt auto on etuvetoinen, ja siinä on 43 kilowattitunnin ajoakku. Konehuoneesta löytyy tehoa 168 hevosvoimaa, ja toimintamatkaksi ilmoitetaan WLTP mitattuna 376 kilometriä. Hintakaan ei karkaa täyssähköisen Puman kohdalla liian korkeaksi, sillä auto lähtee halvimmillaan omaksi 34 390 eurolla. Siihen rahaan saa auton, mikä kokoluokkansa puolesta sopii erittäin hyvin esimerkiksi yksin asuvalle henkilölle, kuten minulle. Jos tarpeet tulee vastaan, kyytiin mahtuu hyvin myös muita ihmisiä.
170 senttinen koeajokuski saa ajoasennon kohdilleen mukavasti. Taajamassa ajotuntuma on varsin hyvin balanssissa, eikä mikään paista silmään häiritsevästi. Esimerkiksi sisälle kuuluvat äänet on saatu vaimennettua hyvin. Mutkitteleva Ampumaradantie hoitui mallikkaasti, samoin Lutakosta löytyvät mukulakivet.
Ostaisinko minä sitten täyssähköisen Ford Puman? Kyllä tämä voisi harkintalistalle ihan hyvin päätyäkkin! Vielä 2 - 3 vuotta, niin näitä alkaa löytyä käytettynäkin.
Auton lainasi: Käyttöauto, Jyväskylä / www.kayttoauto.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti