Koeajoon löytynyt auto oli vuosimallia 2014, ja ajettu sillä oli 184 000 kilometriä. Tehoa löytyi 360 hevosvoimaa, ja neliveto sekä automaattivaihteisto vakiotavaraa. Kun miettii autoiluhistoriaani, niin odotukset autoa kohtaan olivat kovat: Minulla oli 2015 alkuvuodesta Mercedeksen maahantuojan järjestämällä Rukan reissulla testissä vastaava A 45 AMG, millä pääsin kokeilemaan jäärataa. Olen ajanut hyvän matkaa yli 1400 eri autolla, joten kaikkia ajamiani autoja en enää muista. Mainittu A 45 AMG on jäänyt mieleen!
Ajoasento löytyy 170 senttiselle koeajokuskille hyvin kohdilleen. Auto lähtee terveen oloisesti käyntiin, ja kone käy hyvin myös sen jälkeen, kun se on lämmin. Taajaamassa auto on hyvin balanssissa, vaikka hieman tuntuukin sille, että 40 tai 50 kilometrin nopeusrajoitus on lähinnä tämän auton kuljettajan kiusaamista. Melkein pitäisi päästä kesällä testaamaan autoa jonnekkin radalle!Kun tällä autolla pääsee moottoritien rampille, alkaa ilo ja lysti! Siinä alkaa paatunutkin automies innostumaan! CLA AMG sopii parhaiten paatuneelle autoharrastajalle, jolle tavallinen on liian mietoa. Koeajolenkillä kävin testaamassa myös perinteeksi muodostuneen mutkittelevan Ampumaradantien, minkä auto hoiti kotiin oikein mallikkaasti. Autolla ajaisi totisesti mielellään myös pohjois-Norjan mutkaisilla teillä!
Hintaa autolla on enää 29 990 euroa, mikä tuntuu aika vähältä kun suhteuttaa siihen, mitä on tarjolla. Kalleimmat kilometrit on totisesti ajettu jo pois, joten auto on jo monen tavallisen palkansaajan ostettavissa. Autossa ehdottomasti parasta antia on hauskuus, sillä ainakin matka määränpäähän on aina hauska!Ostaisinko minä tämän auton? Jos se olisi tuloluokassani mahdollista, niin kyllä! Tälläkin kertaa judun peruuttamaan auton takaisin autoliikkeen myyntiriviin, ja palauttamaan avaimet. Ehkä vielä jonakin päivänä minullakin on tämmöinen auto ainakin harrastekäytössä, niin ainakin haluaisin uskoa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti