Olen ajanut yllättävän vähän Toyota Avensista siihen nähden, että kuitenkin muistan hyvin, kun Toyota Avensis esiteltiin yhdeksänkymmentäluvulla väistyvän Carinan tilalle. Jyväskylän MM-ralleissa oli esittelypiste, missä jaettiin esittelymateriaalia CD-rompuilla, koska internet ei ollut vielä niin yleistynyt mitä nykypäivänä. Silloisen kaverini kanssa odotimme, että esittelijän silmä välttää, ja otimme kädet täyteen CD-romppuja, ja pinkaisimme pakoon. Pettymys kotona oli suuri, koska tietokoneen käyttöjärjestelmä oli liian vanha, emmekä saaneetkaan esittelymateriaaleja auki. Nykypäivänä rikos on varmasti jo vanhentunut, joten uskallan kirjoittaa tarinan blogiini.
Kauas on tultu yhdeksänkymmentäluvulta, eikä silloista Avensista voi enää edes verrata viimeiseen.
Tällä kertaa auton konehuoneessa mylvii 1,8 litrainen bensapata. Auto on ajettu 180 000 kilometriä, ja hintalapussa komeilee 17 790 euroa. Kilometreistä päätellen auto ei ole ollut mikään talliruusu, sillä kalleimmat kilometrit on ajettu jo aikaa sitten pois! Auto lähtee terveen oloisesti käyntiin, ja kaikki vaikuttaa silmämääräisesti arvioiden olevan siistissä kunnossa.
170 senttinen koeajokuski saa ajoasennon kohdilleen. Taajamassa auto on järkevän oloinen ajaa, eikä missään ole koeajon perusteella moitteen sijaa. Automaattivaihteisto vaihtaa vaihteet hyvin, eikä missään vaikuta olevan ongelmaa senkään jälkeen, kun auto on ajettu lämpimäksi. Ajotuntuma on hyvä myös moottoritiellä, missä kävin autoa testaamassa. Auton parasta antia on ehdottomasti tavallinen arki silloin, kun autokseen tarvii luotettavaa työjuhtaa.
Kaikkein yllättävintä on kenties se, että tämä oli elämäni toinen kerta, kun pääsin ajamaan Toyota Avensista. Katsotaan milloin seuraava kerta, koska Toyota Avensiksen valmistus on nykyään lopetettu, ja kaikki myytävät Avensikset löytyvät enää vaihtoautoriveistä.
Auto myynnissä: Jyväskylän Autotarvike / www.jklauto.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti