Kun auto ennätti huhtikuun alussa Jyväskylään nähtäväksi, minuun otettiin yhteyttä ja tarjottiin mahdollisuutta koeajoon. Mahdollisuus todellakin kiinnosti! Täyssähköisiä pakettiautoja on tullut ajettua ennen tätäkin, mutta täyssähköiset retkeilyautot mainitusta syystä puuttuvat listalta. Mahdollisuus oli käytettävä, koska seuraava mahdollisuus tulee ehkä sitten joskus tulevaisuudessa.
Auto on varusteltu Suomessa, varustelutyön on tehnyt Carsport. Varusteita on showmielessä laitettu matkaan mukaan ehkä enemmän kuin normaalisti. Jos vastaavan auton haluaisi ostaa itselleen, lähtökohtana ollut Mercedes-Benz eSprinter maksaa noin 95 000 euroa. Tämän päälle tulee lisäksi asiakkaan toivomat varusteet ja muutostyöt. Carsportin Adventure muutostyö on alkaen 32 500 euroa.Varusteista mainittavaa on kaasuliesi, hyvät lämmityslaitteet ja ilmastointi. Myös säilytystilaa ja lokeroita on ympäri autoa arkikäyttöä ajatellen tarpeeksi. Ennenkuin joku sanoo autoa kalliiksi, voi hintaa suhteuttaa esimerkiksi siihen, että joku voisi käyttää satojatuhansia euroja kesämökkiin.
Oma henkilökohtainen mielipiteeni on, että koeajon perusteella ajaisin mieluummin tällä täyssähköisellä, koska ajomukavuus on erittäin hyvä. Näkee että yksityiskohtia on mietitty tarpeeksi paljon, koska auto tuntuu varsin hyvältä mutkittelevalla Ampumaradantiellä. Varmasti silläkin on vaikutuksensa asiaan, että akusto on sijoitettuna lattian alle, mikä pitää auton painopisteen alhaalla.
Myös mukulakivillä auton alusta tuntuu hyvältä. Voisi olettaa, että auton rouheammat renkaat tekisivät menosta epämukavaa, mutta näin ei koeajon perusteella ole - meno tuntuu arkikäyttöä ajatellen toimivalta. Myös ohjaamoon kuuluvat äänet on saatu hyvin hallintaan, meluisampiakin renkaita ja autoja on nähty. Auto on takavetoinen, millä toki voi pärjätä silloin, kun tarve siirtyä paikasta A paikkaan B.Ajoakun koko on 113 kilowattituntia. Myös pienempää akkukokoa on tarjolla, mutta auton tullessa retkeilykäyttöön en lähtisi säästämään väärässä paikassa. Mukava tieto on se, että myös vetokoukku on mahdollista asentaa autoon. Sallittu vetopaino on 2000 kiloa, joten siihen kytkee muutakin kuin pyörätelineen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti