Silmämääräisesti arvioiden auto oli siistissä kunnossa. Konehuoneessa mylvi kaksilitrainen dieselkone, ja vaihteistona oli automaatti. Väri oli tylsän harmaa, mutta toisaalta asian voi ajatella niin, ettei lika näy niin paljoa kuin mitä mustassa tai valkoisessa. Varustepaketti on XLT, ja sisältää paljon käytännöllisiä asioita, kuten ilmastoinnin, vetokoukun ja Webaston. Auto on rekisteröity kahdelle ihmiselle. Tämän auton ajamiseen riittää B-kortti, mikä on hyvä huomioida, koska Rangereita on rekisteröity myös kuorma-autoiksi.
Jos XLT on varustetasona liian mieto, on olemassa esimerkiksi paremmin varustellut Limited ja Wildtrak. Kaikkia olen jossakin vaiheessa päässyt ajamaan, enemmän tai vähemmän.Ajoasento löytyy 170 senttiselle koajokuskille hyvin kohdilleen. Auto lähtee terveen oloisesti käyntiin. Taajamassa kaikki on hyvin balanssissa, eikä mikään paista häiritsevästi silmään. Moottori toimii myös sen jälkeen, kun se on ajettu lämpimäksi. Meno on toimivaa myös moottoritiellä, mutta tietyissä tilanteissa valitsisin kyllä sen isomman 3,2 litraisen dieselkoneen, mitä tähän Rangeriin on ollut tarjolla. Nyt koeajossa olleella pienemmällä koneella pärjää silloin, kun isoa traileria ei ole tarvetta vetää.
Kävin ajamassa autoa myös mukulakivillä, mistä auto suoritui hyvin. Aikaisemmassa elämässä olen vienyt Rangeria keskelle metsää niin, että tiedän auton selviävän hyvin myös nelivetoa vaativista paikoista.Nykyiset pick-upit ovat mielestäni jo niin hyviä, että sellaisen pitää mielellään jo ainoanakin autona. Työkalumaisuus loistaa poissaolollaan täysin, ja fiilis on kuin ajaisi hieman normaalia henkilöautoa isommalla autolla. Autolla on hintaa 37 990 euroa.
Auto myynnissä: Rinta-Joupin Autoliike / www.rinta-jouppi.com
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti