Jos haluaa verrata Proacea edeltäjäänsä Hiaceen, niin mennyttä ei ole ikäva. Hiacesta tuli kuljettajalle vähintään kihti ja reumatismi! Proace on jo alun alkaen ollut selvä parannus vanhaan, ja nyt esimerkiksi 170 senttinen koeajokuski löytää ajoasennon mallikkaasti kohdilleen. Kihti ja reumatismi ei enää ole kuljettajan riesana.
Toyota Proaxe Maxin kanssa amasta puusta on veistetty esimerkiksi Citroen Jumper, Fiat Ducato ja Opel Movano. Konsernisukulaisuus näidne kanssa näkyy selvästi. Blogissani nähtiin talvella Citroen Jumper.
Toyota Proace Max on hinnaston mukaan tarjolla polttomoottorilla ja sähköllä. Polttomoottori on hinnastossa 140 ja 180 hevosvoimaisena, ja täyssähköinen on tarjolla 270 hevosvoimaisena. Se mikä näistä sopii parhaiten sinun käyttöösi, selvinnee miettimällä ensin se, millaiseen tarpeeseen auto tule?Taajamassa auto on hyvin balanssissa! Ylimääräiset äänet on saatu vaimennettua hyvin, ja auton mitat on helppo hahmottaa. Lutakosta löytyneet mukulakivet auto hoiti mallikkaasti, samoin mutkittelevan Ampumaradantien. Myös moottoritiellä kävin koittamassa, mutta selvästi parastaan sähköpaku antaa taajamassa. Jos ajaisi paljon pitkää matkaa, joku saattaisi harkita vielä polttomoottoria.
Paraneeko auto sitten merkkiä vaihtamalla? Mielestäni kyseessä on jossakin määrin fiilisjuttu. Asiaa voi yrittää ratkoa pyytämällä tarjouksia vastaavasta Citroenista, Peugeotista, Opelista ja Fiatista. Jos olet fanaattisesti jonkun tietyn merkin kannattaja, voit toki mennä suoraan kyseisen merkin myyntitiskille täyttämään tilauskaavaketta.Halvin Proace Max EV maksaa 75 590 euroa. Polttomoottorilla auto maksaa edullisimmillaan 46 265 euroa.
Auton lainasi: Ok Auto Jyväskylä / www.okauto.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti