Ajoasento löytyy 170 senttiselle koeajokuskille mukavasti kohdilleen. Hallintalaitteiden sijoittelu on järkevää, ja pitkälti tuttua emokonsernin nykytuotteilla ajaneille. Mikään ei yllätä. Kuljettajan paikalla tulee tunne, että auto sopii hyvin myös ammattikäyttöön! En ylläty siitä, että poliisilla on ollut halua testata vaihtoehtoja perinteiselle pakettiautomalliselle partioautolle.
Taajamassa auto on pelkällä sähköllä mukava ja miellyttävä ajaa. Mutkitteleva ja parhaat päivänsä nähnyt ampumaradantie hoituu mallikkaasti, samoin Jyväskylän Lutakon alueelta löytyvät mukulakivet. Moottoritiellä auto on myös järkevän oloinen ajettava. Mikään ei paista häiritsevästi silmään.Auto on myös sisätiloiltaan järkevä montaakin eri käyttötarkoitusta ajatellen. Auto on helppo kuvitella taksikäyttöön, tai lapsiperheen arkiautoksi silloin, kun sähköautoon ei ole halua vielä tässä vaiheessa siirtyä. Poliisi on omiin Kodiaqeihinsa saanut mahdutettua myös sikaosaston asiakasrajapinnassa työskentelyä varten.
Kodiaqin koeajolla minut yllätti kaikkein eniten alustan säätömahdollisuudet. Kyllä kelpaa! Halvimmillaan Kodiaq lähtee omaksi 48 781 eurolla.
Auton lainasi: Käyttöauto, Jyväskylä / www.kayttoauto.fi



Ei kommentteja:
Lähetä kommentti