Jos Maxus ei ole merkkinä tuttu, niin kerrataan nopeasti, mistä on kyse: Tämä on seitsemänpaikkainen iso tila-auto. Auton konehuoneessa mylvii 177 hevosvoimainen sähkömoottori. Auto on etuvetoinen. Mistään ralliautosta ei ole kyse, vaan auto uppoaa paremminkin järjellä ajatteleviin ihmisiin. Jos haluaisi crossover tyylisen auton, silloin pitäisi valita Euniq 6.
Sitten auto käyntiin, ajoasento kohdilleen ja ajamaan! Taajamassa auto on varsin hyvin balanssissa, eikä moitteita ole antaa parin tunnin koeajolenkillä. Myös mutkittelevan ja parhaat päivänsä nähneen Ampumaradantien auto hoiti kotia. Voisi kuvitella ettei kiinalainen osaa autoa tehdä, mutta mutta.. Ainakin vielä paketti on pysynyt arkikäyttöä ajatellen kasassa.Ymmärrän toki varautumisen kiinalaista autoa kohtaan. Teknisten kysymysten lisäksi toinen mikä saattaa aiheuttaa kysymyksiä, on maailmanpoliittinen tilanne. Maxus on auto, mikä ostetaan silloin, kun politiikkaa ei tarvitse ajatella, ja uskaltaa lähteä kokeilemaan rohkeasti autoa, mikä ei ehkä ole kovin tunnettu vielä tässä maassa. Varusteita löytyy hyvin, joten mummolareissut lapsiperheen osalta hoitunee.
Maxus keskittyy nykyään Suomessa hyötyajoneuvoihin, joten merkin henkilöautomallisto löytyy nykyään vaihtoautorivistä.Auton hinalapussa kerrotaan hinnaksi 21 900 euroa, mikä toki on vielä rahaa. Vastineeksi saa järkivalinnan silloin, kun autovalinnan haluaa tehdä jollakin muulla kuin tunteella.
Auto myynnissä: Jyväskylän Autotarvike / www.jklauto.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti