Autossa on kolmelitrainen V6, neliveto ja automaattivaihteisto. Nykymittapuulla päästöt on isot, 231 grammaa sadalle kilometrille. Auto on väriltään harmaa - joku voisi sanoa että tylsän harmaa, mutta Mercedeksen harrastajat tietänevät värin merkityksen. Moni autoharrastaja muistanee hopeanharmaat Mercedekset rata-autoilusta, ja tietysti termin hopeanuoli. Nyt ei ole kyse urheiluautosta, vaan edustusluokan autosta, minkä takapenkillä voisi hyvin istua presidentti, pääministeri, tai ison pörssiyhtiön toimitusjohtaja.
Auton kone lähtee käyntiin tervekäyntisen oloisesti. Taajamassa auto on toimivan oloinen ajettava, eikä mikään paista silmään häiritsevän oloisesti. Toki eletty elämä näkyy autosta varsinkin silloin, kun autoa tutkii hieman tarkemmin, mutta arkikäyttöä ajatellen moni asia on edelleen täysin kunnossa. Vaihteisto pelaa toimivan oloisesti, ja myös moottoritiellä menohalut on edelleen tallessa. Maailmassa on Mercedeksiä, millä on ajettu selvästi enemmänkin kuin tällä mainitulla autoyksilöllä - kunhan auto vain on pidetty kunnossa.
Autoliikkeen mukaan auton huoltohistoria on tiedossa. Jakopää on ketjulla, ja varustelistaukseen kuuluu esimerkiksi ilmajousitus, nahkaverhoilu ja ilmastointiautomatiikka.
Mercedeksen S 320 maksaa enää 8480 euroa, joten alle kymppitonnilla on nyt mahdollisuus päästä käsiksi menneiden vuosien ministeritason autoon. Uutena auto on maksanut paljon, sillä kyse on edustusluokan autosta - samaa kaliberia kuin BMW 7-sarja, Audi A8 ja Volkswagen Phaeton. Mitä sitä ihminen enää kaipaa, jos tämmöistä autoa itselleen etsii?
Auton lainasi: Rinta-Joupin atuoliike, Jyväskylä / www.rinta-jouppi.comKuvat ja teksti: Mikko Kilkki
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti