Ranger lataushybridin moottorina mylvii 2,3 litrainen bensapata. Pelkällä sähköllä pääsee 50 kilometriä silloin, kun olosuhteet on optimit. Vääntöä löytyy kaikkineen 697 Newtonia, ja tehoa 281 hevosvoimaa. Suurin sallittu vetokyky on 3500 kiloa. Rangerin saa lataushybridinä XLT ja Wildtrak varustetasojen kanssa. Nyt autossa oli varustetasona Wildtrak.
Auto on taajamassa miellyttävä ajaa. Ajotuntuma on kuin isossa henkilöautossa, eikä auto ole enää yhtään työkalumainen, kuten jotkut menneiden aikojen lava-autot on saattaneet olla. Myös moottoritiellä auto on varsin mukavan oloinen ajaa, samoin mutkittelevalla Ampumaradantiellä Jyväskylässä. Koska auto on lataushybridi, kaikkein parastaan auto tarjonnee taajamassa ja kaupunkialueella, esimerkiksi huoltoyhtiön käytössä. Koska neliveto on vakiona, on autossa epäilemättä maastokykyä runsaasti.Mitenkä sitten Rangerin lataushybridi eroaa tavallisesta polttomoottoriversiosta? Yksi eniten silmään pistäviä eroja on takaa vasemmalta puolelta löytyvä latauspistoke.
Jos lataushybridi ei ole sinun juttusi, niin Ford Ranger on toki edelleen tarjolla bensana ja dieselinä. Myös kolmelitrainen V6 löytyy. Halvimmillaan Rangerin saa lataushybridinä 64 563 euroon, kun taas ajossa ollut Wildtrak lähtee omaksi 71 052 euroon. Arvioitu autovero pyörii noin 3000 euron nurkilla.Mikäli mielenkiinto autoa kohtaan herää, on se vähintään koeajon ja tarjouspyynnön arvoinen.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti