Vanhaan verrattuna uusiksi on mennyt kaikki. Vanhasta muistuttaa enää nimi. Ajoasennon säätömahdollisuus löytyy nyt ovesta, mistä ne on aikaisemmin löytynyt pykälää hinnakkaammissa malleissa. Vaihdeviiksi löytyy tutusta paikasta ratin oikealta puolelta, samoin ratista löytyvät toiminnot on Mercedestä ajaneille tutulla tavalla. Ratin vasemmalta puolelta löytyvillä napeilla käytetään vasemmanpuoleista näytön kautta löytyviä toimintoja, oikeanpuoleisilla napeilla toimintoja, mitkä löytyvät oikeanpuoleiselta näytöltä.
Taajamassa auto on kokonaisuutena arvioiden hyvin balanssissa. 272 hevosvoimaa ja 335 Newtonin vääntö sopii hyvin tavalliseen arkeen - auto kyllä liikahtaa niinkuin pitää, muttei ole mitenkään yliampuva. Jos nyt testattu 250+ on olevinaan liian mieto, hinnastossa on tällä hetkellä myös CLA 350, missä tehoa löytyy 354 hevosvoimaa.Moottoritiellä auto toimi varsin mukavasti, kyydin ollessa tasaista ja hiljaista. Lutakossa löytyillä mukulakivillä auto tuntui leijuvan! Sama hiljainen meno jatkui kaikissa ajotilanteissa. Koeajolenkillä tuli ajettua myös mutkitteleva Ampumaradantie, missä selviää helposti, toimiiko auton alusta? Ei huolta, Mercedeksen CLA hoiti homman kotiin! Alustatuntuma oli pahaat päivänsä nähneellä ja mutkittelevalla tiepätkällä miellyttävän oloinen.
Mukavana bonuksena tulee myös mahdollisuus hyödyntäää 800 voltin latausta. Tämän johdosta autoon saa ladattua isoimmillaan 300 kilometrin ajoon tarvittavan sähkön noin 10 minuutissa. Testissä ollut auto oli 85 kilowattitunnin ajoakulla. Myös pienempi 58 kilowattitunnin ajoakku on tulossa, kunhan ennättää.Mallisto täydentyy vielä Shooting Brakella, eli farmarilla. Vanhasta mallista en jää kaipaamaan mitään muuta kuin AMG:tä, ja siitäkin lähinnä moottorin ääniä. Koeajon päätteeksi harmittaa palauttaa auto liikkeeseen, ja lähteä kotia bussilla. Ihan niinkuin Mercedeksen uusi CLA huutaisi nimeäni, ja kutsuisi ajamaan!
Auton lainasi: Käyttöauto / www.kayttoauto.fi
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti