Jos Citroen C3 Aircross ei ole mallina tuttu, kerrottakoon että kyseessä on C3:n perusmallista isommaksi kasvatettu painos. Kyseessä on hybridi, joten mukana on myös 1,2 litrainen bensamoottori. Vaihteistona on automaatti, ja auto on etuvetoinen. Niille jotka tarvitsevat peräkärryä, niin mukavana tietona on suurin sallittu vetomassa, mikä on 1250 kiloa.
Auto perustuu samaan tekniikkaan kuin Opel Frontera, mutta fiilikseltään autot kuitenkin ovat erilaisia. Ajoasento löytyy 170 senttiselle koeajokuskille mukavasti kohdilleen. Taajamassa auto on mukavan oloinen ajaa, kokonaisuus on hyvin balanssissa.Myös moottoritiellä meno on toimivaa varsinkin silloin, kun ajaa yksin, eikä kyydissä ole paljoa tavaraa. Koeajon perusteella voisin kuvitella, että Citroen C3 Aircross näyttää parasta antiaan esimerkiksi taksikäytössä. Myös järkevää arjen käyttöautoa hakevalle C3 Aircross voisi kelvata hyvin. Jos et usko Citroen C3 Aircrossin sisätiloja, kannattaa todellakin käydä todentamassa ne vähintään autoliikkeen esittelyhallissa, jopa koeajolla.

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti