Jos Cupra on merkkinä vieras, niin historia juontaa vuoteen 2018, jolloin Cupra eriytettiin Seatista omaksi merkikseen. Nykyään Cupralla on mallistossa myös malleja, mitä ei Seatilta löydy - esimerkiksi Formentor ja Born. Leon löytyy tälläkin hetkellä kummankin merkin mallistosta, kun taas Bornin lähtökohtana on ollut Volkswagen ID.3.
Varsinkin Cupran nykymallisto on helppo erottaa omiksi tuotteikseen ulkonän perusteella. Aikaisemmin esimerkiksi Seat Leon ja Cupra Leon olivat ulkoisesti enemmän samankaltaisia, mutta nykyään ulkonäöllistä eroavaisuutta on haettu enemmän. Kuljettajan paikalta tuttuja elementtejä voi kuitenkin löytää, mikäli on ajanut Volkswagen konsernin muilla tuotteilla.Kuljettajan paikalla ajoasento löytyy 170 senttiselle koeajokuskille mukavasti kohdilleen. Taajamassa auto tuntuu olevan hyvin balanssissa, esimerkiksi ylimääräiset äänet on saatu eristettyä hyvin. Myös Lutakosta löytyvät mukulakivet ja mutkitteleva, parhaat päivänsä nähnyt Ampumaradantie hoituivat mallikelpoisesti. Myös parkkihallissa autolla oli järkevän oloista ajaa, koska mitat on helppo hahmottaa.
Moottoritielläkin meno on toimivaa, mutta mikäli ajaa paljon matka-ajoa, saattaisin harkita enemmän esimerkiksi kevythybridiä. Lataushybridi sopii silloin, kun lataamaan pääsee tarpeeksi usein. Lataushybridissä akku riittää reilulle sadalle kilometrille.Cupra Terramaria, kuten ylipäätään muitakin Cupran tuotteita, saattaisin harkita siloin, kun haluan tylsään päivääni edes hieman piristystä. Terramarin hinnat lähtetäv 40 431 eurosta ylöspäin.
Auton lainasi: Cupra Garage Jyväskylä / www.cupraofficial.fi/
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti