Yksi auto, mikä oli jäänyt minulta ajamatta näihin päiviin asti, oli Mitsubishi Lancer. Siksi asiantila oli korjattava heti, kun mahdollisuus koeajolle tuli. Siispä testattavaksi lähti vuosimallin 2010 auto, missä tuli koeajon aikana tasan 100 000 kilometriä täyteen! Konehuoneessa mylvi 1,8 littrainen bensapata, vaihteistona oli manuaali, ja auto oli etuvetoinen.
Varsinkin LinkedInin puolella Mitsubishi Lanver tuntui keräävän huomiota, koska jaoin koeajosta tunnelmat kyseiseen kanavaan seuraavana päivänä. Ainakin osa Lancerilla ajaneista tuntui pitävän autosta, mikä tukee omia havaintojani.
Vaikka Mitsubishi Lancer on tunnettu myös rallin MM-sarjasta, nyt oli kyse täysin siviiliautosta. Ajoasento löytyy 170 senttiselle koeajokuskille mallikkaasti kohdilleen, ja hallintalaitteiden sijoittelu on kaikkineen järkevää. Auto lähtee käyntiin tervekäyntisen oloisesti. Taajamassa auto tuntuu olevan hyvin balanssissa, alustatuntuman ollessa mukava. Ylimääräiset äänet on saatu varsin hyvin eristettyä pois auton sisältä.
Tehoa löytyy 140 hevosvoimaa, ja käytännön ajotilanteissa auto tuntuu liikahtavan varsin mukavasti. Moottoritiellä tällä ei tarvitse jäädä jalkoihin - ei varsinkaan silloin, kun ajaa itse auton kesärenkaat kyydissä. Kun miettii Mitsubishi Lanceria arkiautona, tässä on noin kymppitonnin autoksi lähtökohdat varsin hyvin kohdillaan.
Ostaakko sitten Mitsubishi Lancer vai Subaru Impreza? Mielestäni kyseessä on fiilisjuttu. Olen ajanut nyt Subaru Imprezaa ja Mitsubishi Lanceria, ja uskon pääseväni kummallakin autolla oikeaan fiilikseen, mikäli japanilaista tämän kokoluokan henkilöautoa olen vailla. Halvimmillaan oman Lancerin voi löytää netin myyntipalstoilta suht edullisesti.Mikäli nyt koeajettu Lancer on olevinaan liian mieto, niin kannattaa pistää etsintään Mitsubishi Lancer Ecolution. Silloin saa alleen paria pykälää räyhäisämmän ja sporttisemman tykin.
Auto myynnissä: Rinta-Joupin Autoliike / www.rinta-jouppi.com
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti