Nyt ajoon lähti vuosimallin 2017 auto, joka on nähnyt tietä noin 100 000 kilometriä. Auton omistushistoria on hyvä - vain yksi omistaja. Konehuoneessa mylvii 1,4 litrainen bensakone, turbolla tietenkin. Tehoa löytyy 148 hevosvoimaa. Vaihteisto on automaatti, ja auto on etuvetoinen. Auto lähtee vielä vanhan koulukunnan tyyliin avaimesta käyntiin, eikä mittaristokaan ole vielä digitaalinen. Varustelistaus ei ole mitenkään pröystäilevä - esimerkiksi peruutuskameraa autossa ei ole. Siksi tulee fiilis, että esimerkiksi Toyota Yarisissakin on enemmän varusteita kuin tässä Audissa. Arkikäyttöä ajatellen kaikki tarpeellinen tästä autosta kuitenkin löytyy.
Auto lähtee käyntiin terveen oloisesti. Taajamassa paketti on toimivan oloinen, eikä valittamista ilmene. Ajoasento löytyy 170 senttiselle koeajokuskille järkevästi kohdilleen, ja hallintalaitteiden sijoittelu on järkevää. Koeajon aikana ajoin myös moottoritiellä, missä moottori jaksaa vääntää toimivan oloisesti. Myös Jyväskylän Ampumaradantiellä, mikä kuuluu minun osaltani koeajojen vakioreitistöön, oli käytävä ajamassa. Auto oli toimivan oloinen myös mutkaisemmalla tiellä.
Jostain syystä Audi on merkki, jota on tullut vähemmän ajettua - en tiedä miksi. Tästä koeajosta jäi positiivinen fiilis, eikä valittaa voi. Autolla on hintaa 20 790 euroa. Muutama viikko sitten ostettu Gopro oli koeajolla mukana, ja koeajolta tuli kuvattua myös video, joten olkaapa hyvä.
Kuvat, video ja teksti: Mikko Kilkki
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti