Kun pääsin koeajolle, oli fiilis tapissaan! 1,3 litrainen bensakone käy terveen oloisesti, ja auto on silmämääräisesti arvioiden siistin oloisessa kunnossa. Auto on vähän ajettu kun suhteuttaa kilometrimäärän auton ikään. Alkujaan kaikki Toyota Corollat on olleet käyttöautoja, mutta nyt tämä Corolla on vain harrasteauto, kun ikä hipoo pian neljääkymmentä. Kuten laulukin laulaa, "En mä pakkasta pelkää, ei se pysty mun Corollaan" - ei pystykkään ainakaan tähän Corollaan, jos autolla tullaan ajamaan vain kesäisin ja säilyttämään talvet autotallissa.
Autossa on paljon retroa, kuten SF tarra takana, sekä autoverotarra tuulilasissa vuodelta 1996! Tämä on todellakin sopiva auto myös testata ja opetella uuden Gopron käyttöä, joten vihdoinkin mukana on koeajovideo, jollaisia minun on pitänyt tehdä jo todella pitkään. Olen linkittänyt videon blogitekstin loppuun.
Kävin autovanhuksella kokeilemassa 80 km/h nopeutta, ja toimiihan auto sielläkin. Mielestäni auto on kuitenkin parhaimmillaan taajamassa leppoisaan ja kiireettömään kesäpäivän cruisailuun, kun on aikaa nauttia autosta. Jos tästä Corollasta ei syty, niin sitten ei todellakaan syty Corollasta ollenkaan!
Itselläni oli ensimmäinen kerta, kun pääsin tämän aikakauden Toyota Corollan rattiin. Corolla on Suomen teillä ollut todella yleinen näky, mutta nykyään todella paljon tämän aikakauden Corollaa on joko paalattu, tai viety Afrikkaan, missä ne ajetaan lopullisesti loppuun. Autoliikkeissä tämän korimallin Corollaa näkee enää harvakseltaan ja satunnaisesti, joten koeajomahdollisuus on todellakin käytettävä sellaisen tullessa vastaan. Väristä ei pidä ruveta nirsoilemaan, koska hyväkuntoiset autovanhukset voivat olla väriltään aivan mitä tahansa.Sittemmin Corollan hatchbackia on myyty myös Auris nimellä, mutta nykyään Corolla myydään taas Corollana.
Auto myynnissä: Rinta-Joupin autoliike, Jyväskylä / www.rinta-jouppi.com
Kuvat, teksti ja video: Mikko Kilkki
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti