Koeajo on kuitenkin saanut odottaa ja odottaa. Mutta päivämäärällä 11.8.2023 pitkäaikainen haaveeni toteutui: Puhelin soi, ja soittajana oli tuttu vaihtoautopäällikkö. Hän oli tullut Camarollaan töihin, ja kertoi, että nyt pääsisi koeajolle. Koska asun hänen työpaikkansa vieressä, vastausta ei tarvinnut kauaa miettiä. Oli vain yksi ainut vastaus - kyllä minä tulen! Pistin samalta istumalta kengät jalkaan ja otin kameran mukaan, lähdin hakemaan auto testattavaksi.
Nyt testattu Camaro on vuosimallia 2010, ja siinä on 3,6 litrainen kutoskone - tottakai bensalla. Teholukema on 311 hevosvoimaa. Vaihteistona on jenkkityyliin automaatti, ja auto on tottavie takavetoinen! Tuttuni oli ostanut Camaronsa keväällä, joten auto oli ollut hänellä vasta muutaman kuukauden. Auto on kovakattoinen, vaikka avomallikin on tarjolla sitä haluaville.
Chevrolet Camarolle kilpailevia malleja on esimerkiksi Ford Mustang. Varsinkin fanaattisille autoharrastajille on monesti selvää, että auton on oltava juuri sitä tiettyä merkkiä, mistä ollaan sitten valmiita valmiita maksamaan euroja tai dollareita - riippuen mistä maasta autonsa sattuu löytämään.
Siinä missä Ford Mustang esiteltiin vuonna 1964, nähtiin ensimmäinen Chevrolet Camaro vuonna 1966. Vuosikymmenten saatossa Camaroa on uudistettu, ja nyt ajettu auto edustaa viidennettä painosta. Chevrolet Camaron valmistus oli vuosituhannen alussa muutaman vuoden tauolla, ja vuosimalli 2010 oli ensimmäinen, jota tauon jälkeen valmistettiin.
Kaikkein parastaan Camaro antaa silloin, kun kuljettajan lisäksi kyydissä on korkeintaan yksi matkustaja. Takapenkki on mukana lähinnä nimellisesti, mutta se on niin pieni, ettei ainakaan aikuinen istu takapenkillä ilokseen - ei ainakaan pitkiä aikoja. Mikään perheauto tämä ei ole, vaan enemmänkin harrasteauto, joka useimmalla harrastajalla on talvet tallissa.
Onko tämmöisessä autossa sitten paljoakaan järkeä? Siitä en tiedä, mutta sen tiedän, että tämmöisen harrasteauton ostaja haluaa paljon fiilistä, ja saa sitä. Autoa ajaessa esimerkiksi kulutuslukemat on sivuseikka, koska monet harrasteautoilijat ovat valmiita maksamaan autolla ajamisestaan. Ne jotka arvostavat järkiautoja, ajavat sitten Skoda Octaviaa tai Toyota Corollaa.
Katsaus netin myyntipalstoille antaa ymmärtää, että Camaroita on Suomessa kyllä myynnissä, mutta Keski-Suomessa juttua kirjoittaessa myynnissä vain muutamia Camaroita. Joten jos asuu Keski-Suomessa, ja haluaa ostaa itselleen jonkin tietyn Camaron version, niin autonsa saattaa mahdollisesti joutua hakemaan muualta.Luulen, että rahatilanteen salliessa Chevrolet Camaro on yksi niistä autoista, joita tallistani tulee löytymään. Ajokokemus Camarolla oli varsin mieluisa, ja auto saa minulta hyväksyntäni. Tulin auton kanssa mallikelpoisesti toimeen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti