Koeajo järjestyi heti seuraavalle päivälle. Vaikka lähipäivät olivat olleet melkoisen epävakaista keliä, koeajopäivänä kuitenkin keli suosi. 33 vuotiaalla autolla oli ajettu 265 000 kilometriä, joten pelkästään talliruusuna se ei ole ollut. Auto on ikäänsä nähden yllättävän siistissä kunnossa, ja se on pidetty aiempien omistajien toimesta alkuperäisessä kunnossa. Konehuoneessa mylvii 1,6 litrainen bensapata, vaihteistona on automaatti, ja auto on etuvetoinen. Mitään digihärpäkkeitä ei tietenkään ole. Vetokoukku löytyy, ja ilmastointi toimii ikkunan kautta. Varustelistaus on muutenkin käytännöllinen.
Ajoasento löytyy 170 senttiselle koeajokuskille järkevästi kohdilleen. Kone lähtee käyntiin tervekäyntisen oloisesti. Taajamassa meno on leppoista, kaikki toimii järkevyyden rajoissa niinkuin pitää. Myös isommalla tiellä kävin ajamassa 80 km/h, mutta jos tämä olisi minun autoni, niin tämä olisi enemmänkin sellaiseen leppoisaan kesäpäivän fiilistelyyn. Kaupan mukana toki tulee talvirenkaat, mutta itse pitäisin tämän auton kesäautona.
Jos mittarina käytetään autoharrastusta, tuntuu silloin kaikki olevan balanssissa.
Jos tämä auto jää homehtumaan autoliikkeen myyntirivistöön, niin sitä ihmettelen kyllä suuresti. Auto on senverran hyvän mielen auto, että ei paremmasta tietoa. Olen elämäni aikana ajanut useammallakin Golfilla, mutta tämä oli ensimmäinen kerta, jolloin ajoin yhdeksänkymmenätluvun Golfilla. Vanhemmat Golfit on tätä ennen jääneet minulta kokonaan testaamatta. Voin kertoa, että hyväää kannatti odottaa!
Koeajoni jälkeen auto laitettiin myyntiin netin huutokauppaan, ja juttua julkaistaessa hinta oli noussut jo 1510 euroon. Vielä olisi aikaa tarjota 4 päivää ja 12 tuntia, joten jäädään odottelemaan. Voi olla että hintatietoa päivitän ainakin sosiaaliseen mediaan.
Auto myynnissä: Käyttöauto, Jyväskylä / www.kayttoauto.fi
Kuvat ja teksti: Mikko Kilkki
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti